Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Logo - Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Stanowisko urzędnicze –ds. świadczeń rodzinnych

Symbol oferty
OPS.111.2.2024
Jednostka ogłaszająca
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli Dzwola 168 23-304 Dzwola
Data ogłoszenia
2024-07-10
Termin składania dokumentów
2024-07-24
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne

1) spełnienie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o
pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych,
2) wykształcenie wyższe,
3) umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu MS Office,
4) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
5) znajomość przepisów prawnych związanych z zadaniami wykonywanymi na stanowisku pracy, w tym w szczególności z zakresu:
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 323 );
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 1993 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1923);
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572);
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2505);
- oraz aktów wykonawczych do w/w ustaw,
- ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do publicznej (t. j. Dz. U. z 2022 roku, poz. 902) .

Wymagania dodatkowe

1) znajomość podstawowych danych o Gminie Dzwola;
2) umiejętność rozmowy z interesantem i pracy w zespole;
3) predyspozycje osobowościowe: komunikatywność i wysoka kultura osobista, sprawna organizacja pracy i samodzielność w wykonywaniu zadań, otwartość na ludzi, kreatywność, odpowiedzialność, rzetelność, sumienność, dyskrecja, dokładność, zaangażowanie, odporność na stres i pracę pod presją czasu, umiejętność analizy i syntezy informacji;
4) wykształcenie wyższe;
5) doświadczenie min. 6 miesięcy pracy zawodowej w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej tj. OPS/GOPS/MOPS/MOPR/KLUB SENIORA;
5) umiejętność obsługi systemu informatycznego SYGNITY, EMPATIA,
6) umiejętności obsługi programu

Zakres obowiązków

1) Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z ustalaniem uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
2) Przyjmowanie i weryfikacja wniosków oraz dokumentacji w sprawach z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
3) Udzielanie wszelkich niezbędnych informacji osobom ubiegającym się o przyznanie
świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
4) Sporządzanie miesięcznych list wypłat świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobietw ciąży i rodzin
„Za życiem”.
5) Sporządzanie projektów decyzji administracyjnych, zawiadomień, postanowień i zaświadczeń oraz innej niezbędnej dokumentacji w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
6) Prowadzenie spraw z zakresu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
7) Prowadzenie komputerowej bazy danych osób ubiegających się o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (obsługa programu dziedzinowego SYGNITY, EMPATIA).
8) Prowadzenie rejestrów świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
9) Sporządzanie sprawozdań, analiz, zestawień w wyznaczonych terminach.
10) Sporządzanie miesięcznego zapotrzebowania środków finansowych na wypłatę świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
11) Sporządzenie kwartalnej analityki należności z tytułu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
12) Sporządzanie dokumentacji i jej terminowe przekazywanie w sprawach dotyczących odwołania od wydanej decyzji administracyjnej lub wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego lub Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
13) Przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych i odbieranie oświadczeń o stanie majątkowym dłużników alimentacyjnych.
14) Prowadzenie spraw z zakresu postępowania przeciwko dłużnikom alimentacyjnym.
15) Przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji.
16) Inne polecenia.

Wymagane dokumenty

1) list motywacyjny, własnoręcznie podpisany przez kandydata;
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, własnoręcznie podpisany przez kandydata (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia);
3) oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia);
4) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia);
5) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia);
6) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (potwierdzone za zgodność z oryginałem), jeżeli kandydat jest w zatrudnieniu, np. zaświadczenie o zatrudnieniu, umowa o pracę, itp.;
7) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje
zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze (potwierdzone za zgodność z oryginałem);
8) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ustawie o pracownikach samorządowych;
Opisanie kserokopii dokumentów „za zgodność z oryginałem” może dokonać własnoręcznie kandydat

Warunki pracy

1) Praca w siedzibie pracodawcy - Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli. Budynek piętrowy, usytuowanie stanowiska na piętrze, brak windy,
2) Stały i bezpośredni kontakt z interesantami,
3) Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin,
4) Narzędzia pracy: komputer, skaner i inny sprzęt biurowy,
5) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1 etat,
6) W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,
umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością jej przedłużenia
7) Zatrudniona osoba, podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,
może być skierowana do odbycia służby przygotowawczej, która kończy się egzaminem, zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej czytelnym imieniem i nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata, z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko: ds. świadczeń rodzinnych
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli”
należy składać w terminie
14 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w BIP, tj. do dnia 24 lipca 2024 r. (decyduje data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli)
za pomocą:
 złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dzwoli w godzinach pracy Ośrodka (pokój nr 19);
 przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli, Dzwola 168, 23-304 Dzwola.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty aplikacyjne osób, które nie zostaną wyłonione w drodze naboru nie będą odsyłane.
Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, uzyskanym od tłumacza przysięgłego.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną niezwłocznie powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o terminie dalszego postępowania.
Aplikacje, które nie spełniają wymagań formalnych pozostają bez rozpatrzenia i ci kandydaci nie będą informowani o dalszym postepowaniu.
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli https://opsdzwola.bip.lubelskie.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli.
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli zastrzega sobie prawo odstąpienia od naboru bez podania przyczyny. W takim przypadku złożone dokumenty aplikacyjne podlegają procedurze opisanej w klauzuli informacyjnej dot. rekrutacji.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
15/8752533 – Ewa Bielak– Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli

Uwagi

zam. Kocudza Druga

 

Załączniki
  • pdf 102 KB pobrano: 18 razy
  • pdf 171 KB pobrano: 17 razy
  • pdf 384 KB pobrano: 19 razy
  • pdf 171 KB pobrano: 15 razy
  • pdf 0,87 MB pobrano: 29 razy

  • Wybrany kandydat
    Anna Zygmunt
    Uwagi
    zam. Kocudza Druga

    Uzasadnienie wyboru
    W wyniku przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze: ds. świadczeń rodzinnych zatrudniona zostanie Pani Anna Zygmunt. Komisja rekrutacyjna przeprowadziła rozmowę kwalifikacyjną, podczas której zweryfikowała informacje zawarte w dokumentach aplikacyjnych oraz zbadała i oceniła predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków, posiadaną wiedzę w zakresie zadań wykonywanych na stanowisku, o które ubiega się kandydat oraz cele zawodowe. Komisja rekrutacyjna sporządziła protokół z przeprowadzonego naboru. Pani Anna Zygmunt posiada wykształcenie wyższe, wykazała się wiedzą, doświadczeniem i kwalifikacjami predysponującymi ją do pracy na stanowisku ds. świadczeń rodzinnych.
    Anna Zygmunt
    Uwagi
    zam. Kocudza Druga

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Ewa Bielak
    Dodano do BIP dnia 10-07-2024 12:08:32