Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Logo - Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Renata Bielak
Telefon
15 875 25 33
Stanowiska
Pracownik socjalny
Godziny przyjęć:
Pokój nr 18
 
Poniedziałek  730 - 1530
Wtorek  800 - 1600
Środa   730 - 1530
Czwartek  730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
  1. Szczegółowa znajomość ustawy o pomocy społecznej, innych przepisów z zakresu prawa rodzinnego, karnego penitencjarnego, administracyjnego, pracy, zabezpieczenia społecznego i innych regulujących sposób i zakres prowadzonych spraw, bieżące śledzenie i gromadzenie obowiązujących aktów prawnych, instrukcji, wytycznych itp.
  2. Przestrzeganie w załatwianiu spraw postanowień przepisów KPA oraz Uchwały Rady Ministrów w zakresie skarg i wniosków oraz innych przepisów szczególnych.
  3. Przestrzeganie zasad etyki pracownika socjalnego.
  4. Dbałość o rozwój zawodowy a w szczególności uczestniczenie w szkoleniach.
  5. Podnoszenie kwalifikacji i profesjonalizmu działania.
  6. Doskonalenie metod i technik pracy socjalnej:
    • z jednostką,
    • z rodziną,
    • z grupą,
    • ze środowiskiem lokalnym.
  7. Tworzenie programów pomocy społecznej.
  8. Udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań OPS oraz ich praw i obowiązków.
  9. Prowadzenie spraw merytorycznych w przydzielonym rejonie w ramach zadań własnych gminy w zakresie:
    • przyznawania zasiłków celowych i specjalnych celowych,
    • przyznawanie zasiłków okresowych,
    • przyznawania pomocy rzeczowej,
    • przyznawania pomocy w naturze na ekonomiczne usamodzielnienie,
    • przyznawania zasiłków i pożyczek na ekonomiczne usamodzielnienie,
    • udzielania schronienia, posiłku, niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym, w tym osobom bezdomnym,
    • udzielania zasiłku celowego na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osób bezdomnych  i innych osób nie mających dochodu i możliwości ubezpieczenia się na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ,
    • udzielania zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego,
    • innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy,
    • opracowanie i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programu pomocy społecznej, programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
    • tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną,
    • współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy oraz upowszechniania informacji o usługach w poradni zawodowej i o szkoleniach,
    • przyznawania zasiłku celowego w formie biletu kredytowanego.
  10.  Prowadzenie spraw merytorycznych w rejonie w ramach zadań zleconych gminie w zakresie:
    • przyznawania zasiłków stałych,
    • przyznawania zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku klęski żywiołowej lub ekologicznej,
    • przyznawania świadczeń należnych na podstawie ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży,
    • realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
  11. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dla celów objęcia pomocą.
  12. Wnioskowanie do Kierownika o ustalenie w drodze umowy z małżonkiem, zstępnymi lub wstępnymi wysokości świadczonej przez nich pomocy na rzecz osoby ubiegającej się o świadczenia z pomocy społecznej.
  13. Ustalanie sytuacji dochodowej małżonka, zstępnych lub wstępnych osób ubiegających się o świadczenie z pomocy społecznej w formie wywiadu środowiskowego (rodzinnego) oraz ich możliwości udzielenia pomocy (wywiady alimentacyjne).
  14. Sporządzanie wywiadów środowiskowych (rodzinnych) dla potrzeb jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu innej gminy.
  15. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w celu wydania opinii w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie ustanowienia rodziny zastępczej.
  16. Prowadzenie pracy socjalnej w przydzielonym rejonie.
  17. Wprowadzanie danych z wywiadów środowiskowych do informatycznej bazy danych lub wnioskowanie o dokonanie tego przez innego przeszkolonego i uprawnionego operatora.
  18. Aktualizacja danych w informatycznej bazie danych.
  19. Sporządzanie w systemie informatycznym decyzji i innych aktów administracyjnych w sprawach przyznania, zmiany lub utraty świadczeń z pomocy społecznej, w zakresie prowadzonych spraw.
  20. Sporządzanie decyzji o utracie prawa do świadczeń osób pozbawianych wolności.
  21. Sporządzanie decyzji o zawieszeniu prawa do świadczeń dla osób tymczasowo aresztowanych.
  22. Prowadzenie dokumentacji spraw zgodnie z obowiązującą instrukcja kancelaryjną, przygotowywanie i przekazywanie akt do archiwum.
  23. Sporządzanie pism wychodzących do podpisu Kierownikowi jednostki.
  24. Rozpatrywanie odwołań w trybie 132 kpa od wydawanych decyzji.
  25. Rozpoznawanie potrzeb socjalno-opiekuńczych w rejonie, wnioskowanie o objęcie usługami opiekuńczymi do właściwych stanowisk.
  26. Kierowanie osób do właściwych podmiotów celem uzyskania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, lub opinii o konieczności sprawowania opieki na dzieckiem.
  27. Wnioskowanie o objęcie pomocą interwencyjną oraz poradnictwem specjalistycznym w szczególności psychologicznym i prawnym.
  28. Indywidualne prowadzenie w rejonie przypadków środowisk stałych, okresowych, doraźnych.
  29. Sporządzanie rocznego bilansu potrzeb socjalno – opiekuńczych rejonu.
  30. Współpraca z konsultantami zatrudnionymi w jednostce.
  31. Współpraca z lekarzem rodzinnym, organizacjami działającymi w dziedzinie pomocy społecznej, w szczególności z  Caritas, PCK.
  32. Współpraca z sądami, organami państwowymi, innymi jednostkami celem uzyskiwania informacji mających znaczenie dla świadczonej pomocy.
  33. Ustalanie okoliczności mających wpływ na stwierdzenie wystąpienia szczególnie uzasadnionych przypadków dla udzielenia pomocy dla osób lub rodzin bez warunku kryterium dochodowego.
  34. Ustalanie okoliczności mających wpływ na stwierdzenie marnotrawstwa przyznanych świadczeń lub wykorzystywania niezgodnie z przeznaczeniem.
  35. Dostosowywanie rodzaju, form i rozmiarów świadczenia odpowiednio do okoliczności uzasadniającej udzielenie pomocy, stosownie do celów i możliwości OPS.
  36. Sporządzanie według określonych kryteriów charakterystyk, zestawień środowisk objętych świadczeniami z pomocy społecznej.
  37. Gromadzenie danych do sporządzanych w komórce sprawozdań statystycznych.
  38. Tworzenie ogólnych list do poszczególnych szkół z terenu gminy Dzwola zawierających wykaz dzieci objętych wsparciem w postaci dożywiania w danym miesiącu nauki szkolnej.
  39. Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego z zakresu merytorycznego komórki organizacyjnej.
  40. Zastępowanie innych pracowników w razie nieobecności.
  41. Przestrzeganie Zarządzenia Nr 7/99 Wójta Gminy Dzwola z dnia 15 lipca 1999 roku w sprawie ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Dzwola oraz jednostek administracyjnych Gminy.
  42. Wykonywanie typowych prac biurowych wg zaistniałych potrzeb.
  43. Prowadzenie wyszczególnionych prac biurowych, tj.:
    • prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
    • zaopatrywanie OPS w materiały biurowe i kancelaryjne oraz ich ewidencja,
  44. Prowadzenie wyszczególnionych prac kadrowych, tj.:
    • prowadzenie rejestru wypadków przy pracy,
    • organizacja szkoleń pracowników w porozumieniu z Kierownikiem OPS.