Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Logo - Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Justyna Tomecka
Telefon
15 875 25 33
Stanowiska
Pracownik socjalny
Godziny przyjęć:
Pokój nr 19
 
Poniedziałek  730 - 1530
Wtorek  800 - 1600
Środa   730 - 1530
Czwartek  730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
  1. Szczegółowa znajomość ustawy o pomocy społecznej, innych przepisów z zakresu prawa rodzinnego, karnego penitencjarnego, administracyjnego, pracy, zabezpieczenia społecznego i innych regulujących sposób i zakres prowadzonych spraw, bieżące śledzenie i gromadzenie obowiązujących aktów prawnych, instrukcji, wytycznych itp.
  2. Przestrzeganie w załatwianiu spraw postanowień przepisów KPA oraz Uchwały Rady Ministrów w zakresie skarg i wniosków oraz innych przepisów szczególnych.
  3. Przestrzeganie zasad etyki pracownika socjalnego.
  4. Dbałość o rozwój zawodowy a w szczególności uczestniczenie w szkoleniach.
  5. Podnoszenie kwalifikacji i profesjonalizmu działania.
  6. Doskonalenie metod i technik pracy socjalnej:
    • z jednostką,
    • z rodziną,
    • z grupą,
    • ze środowiskiem lokalnym.
  7. Tworzenie programów pomocy społecznej.
  8. Udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań OPS oraz ich praw i obowiązków.
  9. Prowadzenie spraw merytorycznych w przydzielonym rejonie w ramach zadań własnych gminy w zakresie:
    • przyznawania zasiłków celowych i specjalnych celowych,
    • przyznawanie zasiłków okresowych,
    • przyznawania pomocy rzeczowej,
    • przyznawania pomocy w naturze na ekonomiczne usamodzielnienie,
    • przyznawania zasiłków i pożyczek na ekonomiczne usamodzielnienie,
    • udzielania schronienia, posiłku, niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym, w tym osobom bezdomnym,
    • udzielania zasiłku celowego na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osób bezdomnych  i innych osób nie mających dochodu i możliwości ubezpieczenia się na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ,
    • udzielania zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego,
    • innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy,
    • opracowanie i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programu pomocy społecznej, programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
    • tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną,
    • współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy oraz upowszechniania informacji o usługach w poradni zawodowej i o szkoleniach,
    • przyznawania zasiłku celowego w formie biletu kredytowanego. 
  10. Prowadzenie spraw merytorycznych w rejonie w ramach zadań zleconych gminie w zakresie:
    • przyznawania zasiłków stałych,
    • przyznawania zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku klęski żywiołowej lub ekologicznej,
    • przyznawania świadczeń należnych na podstawie ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży,
    • realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
  11. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dla celów objęcia pomocą.
  12. Wnioskowanie do Kierownika o ustalenie w drodze umowy z małżonkiem, zstępnymi lub wstępnymi wysokości świadczonej przez nich pomocy na rzecz osoby ubiegającej się o świadczenia z pomocy społecznej.
  13. Ustalanie sytuacji dochodowej małżonka, zstępnych lub wstępnych osób ubiegających się o świadczenie z pomocy społecznej w formie wywiadu środowiskowego (rodzinnego) oraz ich możliwości udzielenia pomocy (wywiady alimentacyjne).
  14. Sporządzanie wywiadów środowiskowych (rodzinnych) dla potrzeb jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu innej gminy.
  15. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w celu wydania opinii w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie ustanowienia rodziny zastępczej.
  16. Prowadzenie pracy socjalnej w przydzielonym rejonie. 
  17. Wprowadzanie danych z wywiadów środowiskowych do informatycznej bazy danych lub wnioskowanie o dokonanie tego przez innego przeszkolonego i uprawnionego operatora. 
  18. Aktualizacja danych w informatycznej bazie danych. 
  19. Sporządzanie w systemie informatycznym decyzji i innych aktów administracyjnych w sprawach przyznania, zmiany lub utraty świadczeń z pomocy społecznej, w zakresie prowadzonych spraw. 
  20. Sporządzanie decyzji o utracie prawa do świadczeń osób pozbawianych wolności. 
  21. Sporządzanie decyzji o zawieszeniu prawa do świadczeń dla osób tymczasowo aresztowanych. 
  22. Prowadzenie dokumentacji spraw zgodnie z obowiązującą instrukcja kancelaryjną, przygotowywanie i przekazywanie akt do archiwum. 
  23. Sporządzanie pism wychodzących do podpisu Kierownikowi jednostki.
  24. Rozpatrywanie odwołań w trybie 132 kpa od wydawanych decyzji. 
  25. Rozpoznawanie potrzeb socjalno-opiekuńczych w rejonie, wnioskowanie o objęcie usługami opiekuńczymi do właściwych stanowisk.
  26. Kierowanie osób do właściwych podmiotów celem uzyskania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, lub opinii o konieczności sprawowania opieki na dzieckiem. 
  27. Wnioskowanie o objęcie pomocą interwencyjną oraz poradnictwem specjalistycznym w szczególności psychologicznym i prawnym.
  28. Indywidualne prowadzenie w rejonie przypadków środowisk stałych, okresowych, doraźnych. 
  29. Sporządzanie rocznego bilansu potrzeb socjalno – opiekuńczych rejonu. 
  30. Współpraca z konsultantami zatrudnionymi w jednostce. 
  31. Współpraca z lekarzem rodzinnym, organizacjami działającymi w dziedzinie pomocy społecznej, w szczególności z  Caritas, PCK. 
  32. Współpraca z sądami, organami państwowymi, innymi jednostkami celem uzyskiwania informacji mających znaczenie dla świadczonej pomocy. 
  33. Ustalanie okoliczności mających wpływ na stwierdzenie wystąpienia szczególnie uzasadnionych przypadków dla udzielenia pomocy dla osób lub rodzin bez warunku kryterium dochodowego. 
  34. Ustalanie okoliczności mających wpływ na stwierdzenie marnotrawstwa przyznanych świadczeń lub wykorzystywania niezgodnie z przeznaczeniem.
  35. Dostosowywanie rodzaju, form i rozmiarów świadczenia odpowiednio do okoliczności uzasadniającej udzielenie pomocy, stosownie do celów i możliwości OPS.
  36. Sporządzanie według określonych kryteriów charakterystyk, zestawień środowisk objętych świadczeniami z pomocy społecznej. 
  37. Gromadzenie danych do sporządzanych w komórce sprawozdań statystycznych. 
  38. Tworzenie ogólnych list do poszczególnych szkół z terenu gminy Dzwola zawierających wykaz dzieci objętych wsparciem w postaci dożywiania w danym miesiącu nauki szkolnej. 
  39. Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego z zakresu merytorycznego komórki organizacyjnej. 
  40. Przestrzeganie Zarządzenia Nr 7/99 Wójta Gminy Dzwola z dnia 15 lipca 1999 roku w sprawie ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Dzwola oraz jednostek administracyjnych Gminy
Inspektor ds. świadczeń socjalnych
Godziny przyjęć:
Pokój nr 19
 
Poniedziałek  730 - 1530
Wtorek  800 - 1600
Środa   730 - 1530
Czwartek  730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
  1. Szczegółowa znajomość ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, Poz. 2572 z późn. zm.) oraz Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Dzwola stanowiącej załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVIII/106/2012 Rady Gminy Dzwola.
  2. Przyjmowanie i rejestracja wniosków o stypendia szkolne i zasiłki szkolne
  3. Przygotowanie decyzji o wypłatę stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego i przedstawienie do podpisu Kierownikowi OPS.
  4. Przyjmowanie dowodów zakupu związanych z wydatkami szkolnymi i pozaszkolnymi na dziecko oraz związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania. 
  5. Przygotowanie list wypłat stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych.
  6. Szczegółowa znajomość ustawy z dnia 5 grudnia 2014 roku o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2014r. poz.1863)
  7. Przyjmowanie, rejestracja wniosków i analiza dokumentów dotyczących Karty Dużej Rodziny.
  8. Wprowadzanie danych członków rodziny do systemu.
  9. Udzielanie informacji na temat zasad przyznawania Karty.
  10. Wypełnianie obowiązków sprawozdawczych dotyczących KDR.
  11. Gromadzenie danych do sporządzanych sprawozdań z zakresu KDR i pomocy materialnej dla uczniów.
  12. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń wychowawczych, udzielanie informacji klientom z zakresu świadczenia wychowawczego przy wypełnianiu składanych wniosków.
  13. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizowanych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach wychowawczych, ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń wychowawczych
  14. Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń wychowawczych oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  15. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach wychowawczych oraz zgodnie z Rozporządzeniami Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
  16. Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznawania świadczenia wychowawczego.
  17. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  18. Zastępowanie w razie nieobecności pracownika zajmującego się obsługą świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.
  19. Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, udzielanie klientom wyczerpującej informacji przy wypełnianiu składanych wniosków w okresie zasiłkowym.
  20. Prowadzenie wyszczególnionych prac kadrowych, tj.:
    • prowadzenie akt osobowych pracowników OPS,
    • prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
    • prowadzenie dokumentacji związanej z kierowaniem pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne
  21. Prowadzenie rejestru pism i faktur wpływających do OPS.
  22. Wykonywanie czynności związanych z funkcjonowaniem strony internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli, w szczególności:
    • aktualizacja treści zawartych na stronie internetowej OPS,
    • modyfikacja i rozbudowa strony internetowej OPS,
    • dbałość o bezpieczeństwo informacji zawartych na stronie internetowej OPS,
    • monitorowanie błędów występujących na stronie internetowej OPS.
  23. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start”, udzielanie informacji  klientom z zakresu w/w programu przy wypełnianiu składanych wniosków.
  24. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w sprawach realizowanych w ramach rządowego programu „Dobry start”, terminowa realizacja procedury przyznawania w/w świadczeń,
  25. Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji odmownych.
  26. Wprowadzanie wniosków w ramach programu „Dobry start”  do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  27. Opracowywanie   i   wydawanie  decyzji   administracyjnych  odmownych  oraz decyzji w sprawie nienależnie pobranego świadczenia  dotyczących wypłaty świadczenia „Dobry start” wynikających z programu i ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
  28. Prowadzenie      korespondencji  w    zakresie   świadczenia  „Dobry start”  oraz skarg i wniosków.
  29. Przygotowywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych   świadczeń   w   ramach  programu   „Dobry  start”,  wystawianie  upomnień i tytułów wykonawczych.
  30. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.
  31. Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  32. Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  33. Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  34. Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań , analiz i informacji  z zakresu świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  35. Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  36. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  37. Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  38. Wykonywanie czynności administratora związanych z funkcjonowaniem strony Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli, w szczególności:
    • aktualizacja treści zawartych na stronie BIP OPS,
    • modyfikacja i rozbudowa strony BIP OPS,
    • dbałość o bezpieczeństwo informacji zawartych na stronie BIP OPS,
    • monitorowanie błędów występujących na stronie BIP OPS.
  39. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  40. Wykonywanie typowych prac biurowych według zaistniałych potrzeb.
Email