Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
Imię i nazwisko
Justyna Tomecka
Telefon
15 875 25 33
Stanowiska
Pracownik socjalny
Godziny przyjęć:
Pokój nr 19
Poniedziałek 730 - 1530
Wtorek 800 - 1600
Środa 730 - 1530
Czwartek 730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
- Szczegółowa znajomość ustawy o pomocy społecznej, innych przepisów z zakresu prawa rodzinnego, karnego penitencjarnego, administracyjnego, pracy, zabezpieczenia społecznego i innych regulujących sposób i zakres prowadzonych spraw, bieżące śledzenie i gromadzenie obowiązujących aktów prawnych, instrukcji, wytycznych itp.
- Przestrzeganie w załatwianiu spraw postanowień przepisów KPA oraz Uchwały Rady Ministrów w zakresie skarg i wniosków oraz innych przepisów szczególnych.
- Przestrzeganie zasad etyki pracownika socjalnego.
- Dbałość o rozwój zawodowy a w szczególności uczestniczenie w szkoleniach.
- Podnoszenie kwalifikacji i profesjonalizmu działania.
- Doskonalenie metod i technik pracy socjalnej:
- z jednostką,
- z rodziną,
- z grupą,
- ze środowiskiem lokalnym.
- Tworzenie programów pomocy społecznej.
- Udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań OPS oraz ich praw i obowiązków.
- Prowadzenie spraw merytorycznych w przydzielonym rejonie w ramach zadań własnych gminy w zakresie:
- przyznawania zasiłków celowych i specjalnych celowych,
- przyznawanie zasiłków okresowych,
- przyznawania pomocy rzeczowej,
- przyznawania pomocy w naturze na ekonomiczne usamodzielnienie,
- przyznawania zasiłków i pożyczek na ekonomiczne usamodzielnienie,
- udzielania schronienia, posiłku, niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym, w tym osobom bezdomnym,
- udzielania zasiłku celowego na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osób bezdomnych i innych osób nie mających dochodu i możliwości ubezpieczenia się na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ,
- udzielania zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego,
- innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy,
- opracowanie i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programu pomocy społecznej, programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,
- tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy oraz upowszechniania informacji o usługach w poradni zawodowej i o szkoleniach,
- przyznawania zasiłku celowego w formie biletu kredytowanego.
- Prowadzenie spraw merytorycznych w rejonie w ramach zadań zleconych gminie w zakresie:
- przyznawania zasiłków stałych,
- przyznawania zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku klęski żywiołowej lub ekologicznej,
- przyznawania świadczeń należnych na podstawie ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży,
- realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.
- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dla celów objęcia pomocą.
- Wnioskowanie do Kierownika o ustalenie w drodze umowy z małżonkiem, zstępnymi lub wstępnymi wysokości świadczonej przez nich pomocy na rzecz osoby ubiegającej się o świadczenia z pomocy społecznej.
- Ustalanie sytuacji dochodowej małżonka, zstępnych lub wstępnych osób ubiegających się o świadczenie z pomocy społecznej w formie wywiadu środowiskowego (rodzinnego) oraz ich możliwości udzielenia pomocy (wywiady alimentacyjne).
- Sporządzanie wywiadów środowiskowych (rodzinnych) dla potrzeb jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu innej gminy.
- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w celu wydania opinii w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie ustanowienia rodziny zastępczej.
- Prowadzenie pracy socjalnej w przydzielonym rejonie.
- Wprowadzanie danych z wywiadów środowiskowych do informatycznej bazy danych lub wnioskowanie o dokonanie tego przez innego przeszkolonego i uprawnionego operatora.
- Aktualizacja danych w informatycznej bazie danych.
- Sporządzanie w systemie informatycznym decyzji i innych aktów administracyjnych w sprawach przyznania, zmiany lub utraty świadczeń z pomocy społecznej, w zakresie prowadzonych spraw.
- Sporządzanie decyzji o utracie prawa do świadczeń osób pozbawianych wolności.
- Sporządzanie decyzji o zawieszeniu prawa do świadczeń dla osób tymczasowo aresztowanych.
- Prowadzenie dokumentacji spraw zgodnie z obowiązującą instrukcja kancelaryjną, przygotowywanie i przekazywanie akt do archiwum.
- Sporządzanie pism wychodzących do podpisu Kierownikowi jednostki.
- Rozpatrywanie odwołań w trybie 132 kpa od wydawanych decyzji.
- Rozpoznawanie potrzeb socjalno-opiekuńczych w rejonie, wnioskowanie o objęcie usługami opiekuńczymi do właściwych stanowisk.
- Kierowanie osób do właściwych podmiotów celem uzyskania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, lub opinii o konieczności sprawowania opieki na dzieckiem.
- Wnioskowanie o objęcie pomocą interwencyjną oraz poradnictwem specjalistycznym w szczególności psychologicznym i prawnym.
- Indywidualne prowadzenie w rejonie przypadków środowisk stałych, okresowych, doraźnych.
- Sporządzanie rocznego bilansu potrzeb socjalno – opiekuńczych rejonu.
- Współpraca z konsultantami zatrudnionymi w jednostce.
- Współpraca z lekarzem rodzinnym, organizacjami działającymi w dziedzinie pomocy społecznej, w szczególności z Caritas, PCK.
- Współpraca z sądami, organami państwowymi, innymi jednostkami celem uzyskiwania informacji mających znaczenie dla świadczonej pomocy.
- Ustalanie okoliczności mających wpływ na stwierdzenie wystąpienia szczególnie uzasadnionych przypadków dla udzielenia pomocy dla osób lub rodzin bez warunku kryterium dochodowego.
- Ustalanie okoliczności mających wpływ na stwierdzenie marnotrawstwa przyznanych świadczeń lub wykorzystywania niezgodnie z przeznaczeniem.
- Dostosowywanie rodzaju, form i rozmiarów świadczenia odpowiednio do okoliczności uzasadniającej udzielenie pomocy, stosownie do celów i możliwości OPS.
- Sporządzanie według określonych kryteriów charakterystyk, zestawień środowisk objętych świadczeniami z pomocy społecznej.
- Gromadzenie danych do sporządzanych w komórce sprawozdań statystycznych.
- Tworzenie ogólnych list do poszczególnych szkół z terenu gminy Dzwola zawierających wykaz dzieci objętych wsparciem w postaci dożywiania w danym miesiącu nauki szkolnej.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego z zakresu merytorycznego komórki organizacyjnej.
- Przestrzeganie Zarządzenia Nr 7/99 Wójta Gminy Dzwola z dnia 15 lipca 1999 roku w sprawie ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Dzwola oraz jednostek administracyjnych Gminy
Inspektor ds. świadczeń socjalnych
Godziny przyjęć:
Pokój nr 19
Poniedziałek 730 - 1530
Wtorek 800 - 1600
Środa 730 - 1530
Czwartek 730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
- Szczegółowa znajomość ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, Poz. 2572 z późn. zm.) oraz Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Dzwola stanowiącej załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVIII/106/2012 Rady Gminy Dzwola.
- Przyjmowanie i rejestracja wniosków o stypendia szkolne i zasiłki szkolne
- Przygotowanie decyzji o wypłatę stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego i przedstawienie do podpisu Kierownikowi OPS.
- Przyjmowanie dowodów zakupu związanych z wydatkami szkolnymi i pozaszkolnymi na dziecko oraz związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania.
- Przygotowanie list wypłat stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych.
- Szczegółowa znajomość ustawy z dnia 5 grudnia 2014 roku o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2014r. poz.1863)
- Przyjmowanie, rejestracja wniosków i analiza dokumentów dotyczących Karty Dużej Rodziny.
- Wprowadzanie danych członków rodziny do systemu.
- Udzielanie informacji na temat zasad przyznawania Karty.
- Wypełnianie obowiązków sprawozdawczych dotyczących KDR.
- Gromadzenie danych do sporządzanych sprawozdań z zakresu KDR i pomocy materialnej dla uczniów.
- Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń wychowawczych, udzielanie informacji klientom z zakresu świadczenia wychowawczego przy wypełnianiu składanych wniosków.
- Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizowanych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach wychowawczych, ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń wychowawczych
- Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń wychowawczych oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach wychowawczych oraz zgodnie z Rozporządzeniami Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
- Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznawania świadczenia wychowawczego.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Zastępowanie w razie nieobecności pracownika zajmującego się obsługą świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.
- Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, udzielanie klientom wyczerpującej informacji przy wypełnianiu składanych wniosków w okresie zasiłkowym.
- Prowadzenie wyszczególnionych prac kadrowych, tj.:
- prowadzenie akt osobowych pracowników OPS,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
- prowadzenie dokumentacji związanej z kierowaniem pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne
- Prowadzenie rejestru pism i faktur wpływających do OPS.
- Wykonywanie czynności związanych z funkcjonowaniem strony internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli, w szczególności:
- aktualizacja treści zawartych na stronie internetowej OPS,
- modyfikacja i rozbudowa strony internetowej OPS,
- dbałość o bezpieczeństwo informacji zawartych na stronie internetowej OPS,
- monitorowanie błędów występujących na stronie internetowej OPS.
- Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start”, udzielanie informacji klientom z zakresu w/w programu przy wypełnianiu składanych wniosków.
- Kompletowanie niezbędnych dokumentów w sprawach realizowanych w ramach rządowego programu „Dobry start”, terminowa realizacja procedury przyznawania w/w świadczeń,
- Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji odmownych.
- Wprowadzanie wniosków w ramach programu „Dobry start” do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
- Opracowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych odmownych oraz decyzji w sprawie nienależnie pobranego świadczenia dotyczących wypłaty świadczenia „Dobry start” wynikających z programu i ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- Prowadzenie korespondencji w zakresie świadczenia „Dobry start” oraz skarg i wniosków.
- Przygotowywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych świadczeń w ramach programu „Dobry start”, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.
- Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań , analiz i informacji z zakresu świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Wykonywanie czynności administratora związanych z funkcjonowaniem strony Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli, w szczególności:
- aktualizacja treści zawartych na stronie BIP OPS,
- modyfikacja i rozbudowa strony BIP OPS,
- dbałość o bezpieczeństwo informacji zawartych na stronie BIP OPS,
- monitorowanie błędów występujących na stronie BIP OPS.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Wykonywanie typowych prac biurowych według zaistniałych potrzeb.
Email