Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Stanowisko ds. świadczeń socjalnych
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. świadczeń socjalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój nr 19
Poniedziałek 730 - 1530
Wtorek 800 - 1600
Środa 730 - 1530
Czwartek 730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
- Szczegółowa znajomość ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, Poz. 2572 z późn. zm.) oraz Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Dzwola stanowiącej załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVIII/106/2012 Rady Gminy Dzwola.
- Przyjmowanie i rejestracja wniosków o stypendia szkolne i zasiłki szkolne
- Przygotowanie decyzji o wypłatę stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego i przedstawienie do podpisu Kierownikowi OPS.
- Przyjmowanie dowodów zakupu związanych z wydatkami szkolnymi i pozaszkolnymi na dziecko oraz związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania.
- Przygotowanie list wypłat stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych.
- Szczegółowa znajomość ustawy z dnia 5 grudnia 2014 roku o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2014r. poz.1863)
- Przyjmowanie, rejestracja wniosków i analiza dokumentów dotyczących Karty Dużej Rodziny.
- Wprowadzanie danych członków rodziny do systemu.
- Udzielanie informacji na temat zasad przyznawania Karty.
- Wypełnianie obowiązków sprawozdawczych dotyczących KDR.
- Gromadzenie danych do sporządzanych sprawozdań z zakresu KDR i pomocy materialnej dla uczniów.
- Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń wychowawczych, udzielanie informacji klientom z zakresu świadczenia wychowawczego przy wypełnianiu składanych wniosków.
- Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizowanych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach wychowawczych, ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń wychowawczych
- Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń wychowawczych oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach wychowawczych oraz zgodnie z Rozporządzeniami Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
- Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznawania świadczenia wychowawczego.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Zastępowanie w razie nieobecności pracownika zajmującego się obsługą świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.
- Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, udzielanie klientom wyczerpującej informacji przy wypełnianiu składanych wniosków w okresie zasiłkowym.
- Prowadzenie wyszczególnionych prac kadrowych, tj.:
- prowadzenie akt osobowych pracowników OPS,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
- prowadzenie dokumentacji związanej z kierowaniem pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne
- Prowadzenie rejestru pism i faktur wpływających do OPS.
- Wykonywanie czynności związanych z funkcjonowaniem strony internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli, w szczególności:
- aktualizacja treści zawartych na stronie internetowej OPS,
- modyfikacja i rozbudowa strony internetowej OPS,
- dbałość o bezpieczeństwo informacji zawartych na stronie internetowej OPS,
- monitorowanie błędów występujących na stronie internetowej OPS.
- Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start”, udzielanie informacji klientom z zakresu w/w programu przy wypełnianiu składanych wniosków.
- Kompletowanie niezbędnych dokumentów w sprawach realizowanych w ramach rządowego programu „Dobry start”, terminowa realizacja procedury przyznawania w/w świadczeń,
- Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji odmownych.
- Wprowadzanie wniosków w ramach programu „Dobry start” do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
- Opracowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych odmownych oraz decyzji w sprawie nienależnie pobranego świadczenia dotyczących wypłaty świadczenia „Dobry start” wynikających z programu i ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- Prowadzenie korespondencji w zakresie świadczenia „Dobry start” oraz skarg i wniosków.
- Przygotowywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych świadczeń w ramach programu „Dobry start”, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.
- Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań , analiz i informacji z zakresu świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Wykonywanie czynności administratora związanych z funkcjonowaniem strony Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli, w szczególności:
- aktualizacja treści zawartych na stronie BIP OPS,
- modyfikacja i rozbudowa strony BIP OPS,
- dbałość o bezpieczeństwo informacji zawartych na stronie BIP OPS,
- monitorowanie błędów występujących na stronie BIP OPS.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Wykonywanie typowych prac biurowych według zaistniałych potrzeb.
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Tomecka Justyna
Data wytworzenia informacji:
2018-07-12
Osoba wprowadzająca informację:
Tomecka Justyna
Dodano do BIP dnia:
2018-07-12