Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Logo - Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. świadczeń socjalnych

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. świadczeń socjalnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój nr 19
 
Poniedziałek  730 - 1530
Wtorek  800 - 1600
Środa   730 - 1530
Czwartek  730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
  1. Szczegółowa znajomość ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, Poz. 2572 z późn. zm.) oraz Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Dzwola stanowiącej załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVIII/106/2012 Rady Gminy Dzwola.
  2. Przyjmowanie i rejestracja wniosków o stypendia szkolne i zasiłki szkolne
  3. Przygotowanie decyzji o wypłatę stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego i przedstawienie do podpisu Kierownikowi OPS.
  4. Przyjmowanie dowodów zakupu związanych z wydatkami szkolnymi i pozaszkolnymi na dziecko oraz związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania. 
  5. Przygotowanie list wypłat stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych.
  6. Szczegółowa znajomość ustawy z dnia 5 grudnia 2014 roku o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2014r. poz.1863)
  7. Przyjmowanie, rejestracja wniosków i analiza dokumentów dotyczących Karty Dużej Rodziny.
  8. Wprowadzanie danych członków rodziny do systemu.
  9. Udzielanie informacji na temat zasad przyznawania Karty.
  10. Wypełnianie obowiązków sprawozdawczych dotyczących KDR.
  11. Gromadzenie danych do sporządzanych sprawozdań z zakresu KDR i pomocy materialnej dla uczniów.
  12. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń wychowawczych, udzielanie informacji klientom z zakresu świadczenia wychowawczego przy wypełnianiu składanych wniosków.
  13. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizowanych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach wychowawczych, ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń wychowawczych
  14. Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń wychowawczych oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  15. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach wychowawczych oraz zgodnie z Rozporządzeniami Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
  16. Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznawania świadczenia wychowawczego.
  17. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  18. Zastępowanie w razie nieobecności pracownika zajmującego się obsługą świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.
  19. Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, udzielanie klientom wyczerpującej informacji przy wypełnianiu składanych wniosków w okresie zasiłkowym.
  20. Prowadzenie wyszczególnionych prac kadrowych, tj.:
    • prowadzenie akt osobowych pracowników OPS,
    • prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
    • prowadzenie dokumentacji związanej z kierowaniem pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne
  21. Prowadzenie rejestru pism i faktur wpływających do OPS.
  22. Wykonywanie czynności związanych z funkcjonowaniem strony internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli, w szczególności:
    • aktualizacja treści zawartych na stronie internetowej OPS,
    • modyfikacja i rozbudowa strony internetowej OPS,
    • dbałość o bezpieczeństwo informacji zawartych na stronie internetowej OPS,
    • monitorowanie błędów występujących na stronie internetowej OPS.
  23. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start”, udzielanie informacji  klientom z zakresu w/w programu przy wypełnianiu składanych wniosków.
  24. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w sprawach realizowanych w ramach rządowego programu „Dobry start”, terminowa realizacja procedury przyznawania w/w świadczeń,
  25. Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji odmownych.
  26. Wprowadzanie wniosków w ramach programu „Dobry start”  do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  27. Opracowywanie   i   wydawanie  decyzji   administracyjnych  odmownych  oraz decyzji w sprawie nienależnie pobranego świadczenia  dotyczących wypłaty świadczenia „Dobry start” wynikających z programu i ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
  28. Prowadzenie      korespondencji  w    zakresie   świadczenia  „Dobry start”  oraz skarg i wniosków.
  29. Przygotowywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych   świadczeń   w   ramach  programu   „Dobry  start”,  wystawianie  upomnień i tytułów wykonawczych.
  30. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.
  31. Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  32. Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  33. Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  34. Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań , analiz i informacji  z zakresu świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  35. Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  36. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  37. Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  38. Wykonywanie czynności administratora związanych z funkcjonowaniem strony Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzwoli, w szczególności:
    • aktualizacja treści zawartych na stronie BIP OPS,
    • modyfikacja i rozbudowa strony BIP OPS,
    • dbałość o bezpieczeństwo informacji zawartych na stronie BIP OPS,
    • monitorowanie błędów występujących na stronie BIP OPS.
  39. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  40. Wykonywanie typowych prac biurowych według zaistniałych potrzeb.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Tomecka Justyna
Data wytworzenia informacji:
2018-07-12
Osoba wprowadzająca informację:
Tomecka Justyna
Dodano do BIP dnia:
2018-07-12