Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Logo - Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. świadczeń wychowawczych

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referent ds. świadczeń wychowawczych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój nr 20
 
Poniedziałek  730 - 1530
Wtorek  800 - 1600
Środa   730 - 1530
Czwartek  730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
  1. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń wychowawczych, udzielanie informacji  klientom z zakresu świadczenia wychowawczego przy wypełnianiu składanych wniosków.
  2. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizowanych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach wychowawczych ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń wychowawczych.
  3. Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji.
  4. Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń wychowawczych  oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  5. Opracowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących wypłaty świadczeń wychowawczych w tym odmownych, wydawanie postanowień, zawiadomień i innych pism wynikających z ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
  6. Prowadzenie korespondencji działu w zakresie świadczeń  wychowawczych oraz skarg i wniosków.
  7. Współpracowanie z innymi jednostkami realizującymi zadania w zakresie świadczeń wychowawczych.
  8. Przygotwywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych świadczeń wychowawczych, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
  9. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach wychowawczych  oraz zgodnie z Rozporządzeniami Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
  10. Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń wychowawczych.
  11. Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń wychowawczych, zgodnie z wydanymi decyzjami administracyjnymi.
  12. Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczenia wychowawczego.
  13. Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji  z zakresu świadczeń wychowawczych, zgodnie z ustawą i dla potrzeb Wójta Gminy.
  14. Współpraca z pracownikami socjalnymi ośrodka pomocy społecznej  w zakresie monitorowania przekazywanych do rodzin środków finansowych w postaci świadczenia wychowawczego w celu zapobiegania marnotrawieniu tych środków.
  15. Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa świadczenia wychowawczego.
  16. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  17. Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw dot. świadczeń wychowawczych.
  18. Zastępowanie w razie nieobecności pracownika zajmującego się obsługą świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.
  19. Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, udzielanie klientom wyczerpującej informacji przy wypełnianiu składanych wniosków w okresie zasiłkowym.
  20. Wykonywanie innych działań mających na celu należyte wykonanie powierzonych zadań w zakresie przedstawionych obowiązków i czynności, wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika.
  21. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start”, udzielanie informacji  klientom z zakresu w/w programu przy wypełnianiu składanych wniosków.
  22. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w sprawach realizowanych w ramach rządowego programu „Dobry start”, terminowa realizacja procedury przyznawania w/w świadczeń.
  23. Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji odmownych.
  24. Wprowadzanie wniosków w ramach programu „Dobry start”  do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  25. Opracowywanie   i   wydawanie  decyzji   administracyjnych odmownych  oraz decyzji w sprawie nienależnie pobranego świadczenia  dotyczących wypłaty świadczenia „Dobry start” wynikających z programu i ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
  26. Prowadzenie      korespondencji      w    zakresie  świadczenia „Dobry start”  oraz skarg i wniosków.
  27. Przygotowywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych   świadczeń   w   ramach programu   „Dobry  start”,  wystawianie  upomnień i tytułów wykonawczych.
  28. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.
  29. Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  30. Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  31. Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  32.  Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji  z zakresu świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  33. Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  34. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  35. Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw świadczeń w ramach programu „Dobry start”.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Tomecka Justyna
Data wytworzenia informacji:
2018-07-12
Osoba wprowadzająca informację:
Tomecka Justyna
Dodano do BIP dnia:
2018-07-12