Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Stanowisko ds. świadczeń wychowawczych
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referent ds. świadczeń wychowawczych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój nr 20
Poniedziałek 730 - 1530
Wtorek 800 - 1600
Środa 730 - 1530
Czwartek 730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
- Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń wychowawczych, udzielanie informacji klientom z zakresu świadczenia wychowawczego przy wypełnianiu składanych wniosków.
- Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizowanych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach wychowawczych ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń wychowawczych.
- Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji.
- Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń wychowawczych oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
- Opracowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących wypłaty świadczeń wychowawczych w tym odmownych, wydawanie postanowień, zawiadomień i innych pism wynikających z ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- Prowadzenie korespondencji działu w zakresie świadczeń wychowawczych oraz skarg i wniosków.
- Współpracowanie z innymi jednostkami realizującymi zadania w zakresie świadczeń wychowawczych.
- Przygotwywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych świadczeń wychowawczych, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach wychowawczych oraz zgodnie z Rozporządzeniami Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
- Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń wychowawczych.
- Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń wychowawczych, zgodnie z wydanymi decyzjami administracyjnymi.
- Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczenia wychowawczego.
- Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji z zakresu świadczeń wychowawczych, zgodnie z ustawą i dla potrzeb Wójta Gminy.
- Współpraca z pracownikami socjalnymi ośrodka pomocy społecznej w zakresie monitorowania przekazywanych do rodzin środków finansowych w postaci świadczenia wychowawczego w celu zapobiegania marnotrawieniu tych środków.
- Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa świadczenia wychowawczego.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw dot. świadczeń wychowawczych.
- Zastępowanie w razie nieobecności pracownika zajmującego się obsługą świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.
- Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, udzielanie klientom wyczerpującej informacji przy wypełnianiu składanych wniosków w okresie zasiłkowym.
- Wykonywanie innych działań mających na celu należyte wykonanie powierzonych zadań w zakresie przedstawionych obowiązków i czynności, wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika.
- Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start”, udzielanie informacji klientom z zakresu w/w programu przy wypełnianiu składanych wniosków.
- Kompletowanie niezbędnych dokumentów w sprawach realizowanych w ramach rządowego programu „Dobry start”, terminowa realizacja procedury przyznawania w/w świadczeń.
- Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji odmownych.
- Wprowadzanie wniosków w ramach programu „Dobry start” do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
- Opracowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych odmownych oraz decyzji w sprawie nienależnie pobranego świadczenia dotyczących wypłaty świadczenia „Dobry start” wynikających z programu i ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- Prowadzenie korespondencji w zakresie świadczenia „Dobry start” oraz skarg i wniosków.
- Przygotowywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych świadczeń w ramach programu „Dobry start”, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
- Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.
- Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji z zakresu świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Tomecka Justyna
Data wytworzenia informacji:
2018-07-12
Osoba wprowadzająca informację:
Tomecka Justyna
Dodano do BIP dnia:
2018-07-12