Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli

Logo - Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój nr 20
 
Poniedziałek  730 - 1530
Wtorek  800 - 1600
Środa   730 - 1530
Czwartek  730 - 1530
Piątek 730 - 1530
Obowiązki:
  1. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego (nazwiska od O do Ż), pomoc klientom przy wypełnianiu składanych wniosków.
  2. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizownych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
  3. Ustalanie dochodu osób ubiegających sie o wypłatę świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
  4. Prowadzenie rejestru wpływu wniosków.
  5. Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  6. Opracowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących wypłaty świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego, w tym odmownych, wydawanie postanowień, zawiadomień i innych pism wynikających z ustawy Kodeks Postepowania Administracyjnego.
  7. Zgłaszanie osób do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych na podstawie obowiązujacych przepisów.
  8. Realizacja programów rządowych.
  9. Realizacja ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
  10. Prowadzenie korespondencji w zakresie świadczeń rodzinnych i osób uprawnionych do alimentów oraz skarg i wniosków.
  11. Współpracowanie z innymi jednostkami realizującymi zadania w zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
  12. Prowadzenie postepowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
  13. Przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego oraz odbieranie oświadczeń majątkowych zgodnie z udzielonym upoważnieniem przez organ właściwy.
  14. Prowadzenie postępowań z dłużnikami alimentacyjnymi, tj.:
    • zobowiązywanie dłużników alimentacyjnych do rejestracji w Urzędzie Pracy jako bezrobotny albo poszukujący pracy w przypadku możliwości zarejestrowania sie jako bezrobotny,
    • informowanie właściwych Urzędów Pracy o potrzebie aktywizacji zawodowej dłużników,
    • wszczynanie postepowania dotyczącego uznania dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych,
    • ustalenie, czy dłużnik alimentacyjny przez ostatnich 6 m-cy wywiązywał sie w każdym miesiacu ze zobowiązań alimentacyjnych w kwocie nie niższej niż 50% kwoty bieżąco ustalonych alimentów,
    • wystawianie decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego sie od zobowiązań alimentacyjnych,
    • kierowanie wniosków do starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego,
    • składanie wniosków o ściganie za przestępstwo określone w art. 209 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny,
    • przekazywanie do biura informacji gospodarczej zobowiązań dłużników alimentacyjnych.
  15. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych i ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
  16. Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń rodzinnych i osób uprawnionych do alimentów.
  17. Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
  18. Sporządzanie sprawozdań z zakresu świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
  19. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązujacymi przepisami dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  20. Zastepowanie innych pracowników w razie ich nieobecności.
  21. Wkonywanie innych działań majacych na celu należyte wykonanie powierzonych zadań w zakresie przedstawionych obowiazków i czynności.

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
Pokój nr 20
 
Poniedziałek  730 - 1530
Wtorek  800 - 1600
Środa   730 - 1530
Czwartek  730 - 1530
Piątek  730 - 1530
Obowiązki:
  1. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, udzielanie informacji klientom przy wypełnianiu składanych wniosków.
  2. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizownych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
  3. Ustalanie dochodu osób ubiegających sie o wypłatę świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
  4. Prowadzenie rejestru wpływu wniosków.
  5. Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  6. Opracowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących wypłaty świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego, w tym odmownych, wydawanie postanowień, zawiadomień i innych pism wynikających z ustawy Kodeks Postepowania Administracyjnego.
  7. Zgłaszanie osób do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych na podstawie obowiązujacych przepisów.
  8. Realizacja programów rządowych.
  9. Realizacja ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
  10. Prowadzenie korespondencji w zakresie świadczeń rodzinnych i osób uprawnionych do alimentów oraz skarg i wniosków.
  11. Współpracowanie z innymi jednostkami realizującymi zadania w zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
  12. Prowadzenie postepowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
  13. Przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego oraz odbieranie oświadczeń majątkowych zgodnie z udzielonym upoważnieniem przez organ właściwy.
  14. Prowadzenie postępowań z dłużnikami alimentacyjnymi, tj.:
    • zobowiązywanie dłużników alimentacyjnych do rejestracji w Urzędzie Pracy jako bezrobotny albo poszukujący pracy w przypadku możliwości zarejestrowania sie jako bezrobotny,
    • informowanie właściwych Urzędów Pracy o potrzebie aktywizacji zawodowej dłużników,
    • wszczynanie postepowania dotyczącego uznania dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych,
    • ustalenie, czy dłużnik alimentacyjny przez ostatnich 6 m-cy wywiązywał sie w każdym miesiacu ze zobowiązań alimentacyjnych w kwocie nie niższej niż 50% kwoty bieżąco ustalonych alimentów,
    • wystawianie decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego sie od zobowiązań alimentacyjnych,
    • kierowanie wniosków do starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego,
    • składanie wniosków o ściganie za przestępstwo określone w art. 209 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny,
    • przekazywanie do biura informacji gospodarczej zobowiązań dłużników alimentacyjnych.
  15. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych i ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
  16. Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń rodzinnych i osób uprawnionych do alimentów.
  17. Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
  18. Sporządzanie sprawozdań z zakresu świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
  19. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązujacymi przepisami dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  20. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń wychowawczych, udzielanie informacji  klientom z zakresu świadczenia wychowawczego przy wypełnianiu składanych wniosków.
  21. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w realizowanych sprawach, terminowa realizacja procedury przyznawania świadczeń z ustawy o świadczeniach wychowawczych ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń wychowawczych.
  22. Wprowadzanie wniosków w sprawach świadczeń wychowawczych oraz pozostałych danych do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  23. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą o świadczeniach wychowawczych  oraz zgodnie z Rozporządzeniami Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
  24. Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa świadczenia wychowawczego
  25. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  26. Zastępowanie w razie nieobecności pracownika zajmującego się obsługą świadczeń wychowawczych.
  27. Zastepowanie innych pracowników w razie ich nieobecności.
  28. Wkonywanie innych działań majacych na celu należyte wykonanie powierzonych zadań w zakresie przedstawionych obowiazków i czynności.
  29. Przyjmowanie wniosków na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start”, udzielanie informacji  klientom z zakresu w/w programu przy wypełnianiu składanych wniosków.
  30. Kompletowanie niezbędnych dokumentów w sprawach realizowanych w ramach rządowego programu „Dobry start”, terminowa realizacja procedury przyznawania w/w świadczeń,
  31. Prowadzenie rejestru wpływu wniosków, prowadzenie rejestru wydanych decyzji odmownych.
  32. Wprowadzanie wniosków w ramach programu „Dobry start”  do systemu komputerowego, uzupełnianie zapisów, bieżąca analiza.
  33. Opracowywanie   i   wydawanie  decyzji   administracyjnych  odmownych  oraz decyzji w sprawie nienależnie pobranego świadczenia  dotyczących wypłaty świadczenia „Dobry start” wynikających z programu i ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
  34. Prowadzenie      korespondencji      w    zakresie świadczenia  „Dobry start”  oraz skarg i wniosków.
  35. Przygotowywanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranych   świadczeń   w   ramach  programu   „Dobry  start”,  wystawianie  upomnień i tytułów wykonawczych.
  36. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.
  37. Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  38. Sporządzanie list wypłat dla osób mających prawo do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  39. Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłatę świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  40. Przygotowywanie materiałów i sporządzanie sprawozdań , analiz i informacji  z zakresu świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  41. Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznania prawa do świadczeń w ramach programu „Dobry start”.
  42. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  43. Archiwizowanie akt i przekazywanie do archiwum zakładowego wytworzonej dokumentacji z zakresu spraw świadczeń w ramach programu „Dobry start”.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Tomecka Justyna
Data wytworzenia informacji:
2018-07-12
Osoba wprowadzająca informację:
Tomecka Justyna
Dodano do BIP dnia:
2018-07-12